Sinop Valiliði Toplantý Salonu’nda gerçekleþtirilen ilk eðitim programýnda TR82 Bölgesi (Sinop, Kastamonu, Çankýrý Ýlleri) Destinasyon Geliþtirme Sonuç Odaklý Programý çerçevesinde “Etkili Vatandaþ Memnuniyeti Eðitimi” yapýldý. Vatandaþlarýn kamu kurumlarýndan aldýðý hizmet deneyiminin artýrýlmasýný amaçlayan eðitime, vatandaþ ile doðrudan iletiþim halindeki kamu ve özel sektör paydaþlarý katýlým saðladý.
Eðitim programýnýn açýlýþýnda paydaþ eðitimlerinin önemine vurgu yapan Sinop Valisi Mustafa Özarslan, “Ýnsaný Yaþat ki, Devlet Yaþasýn þiarýna uygun hareket eden, insanýmýzý merkeze alan bizler için kültürel kodlarýmýzdan gelen insan merkezli bu idare anlayýþý ile vatandaþlarýmýza duyarlý, empatik ve güler yüzlü hizmet sunumu en öncelikli alanýmýz. Bu kapsamda 30 kurumumuz bünyesinde yer alan panolarda QR Kodu ile dijital ortamda kurumlarýmýza iliþkin memnuniyet düzeyi; sistematik, düzenli ve devamlý bir þekilde ölçülmektedir. Hemþehrilerimiz böylelikle sunduðumuz hizmetlerden ne derece memnun olduklarýný bizlere düzenli olarak aktarabilmektedirler. Biz, daha çok vatandaþýmýzýn kamu kurumlarýndan aldýðý hizmetleri deðerlendirerek, bir nevi bize karne vermelerini istiyoruz. Bu geri bildirim daha düzeltici ve geliþtirici kamu hizmeti sunumunda bize önemli katký saðlamaktadýr” diye konuþtu.
Sinop Valiliði’nce hazýrlanan memnuniyet anketinin kullanýmý ve video-görsel gösteriminin gerçekleþtirildiði programda, Eðitmen Ayça Kuru tarafýndan “Etkili Vatandaþ Memnuniyeti” eðitimi verildi. Eðitimde kamu kurumlarýnda görevli personelin vatandaþ ile iletiþimini saðlamaya yönelik davranýþsal bileþen ve etkileri ile deðiþim potansiyeli gibi konular üzerine eðitimler verildi.