Kaynak Verimliliði ve Yönetim Danýþmanlýðý Bilgilendirme Seminerleri serisinin ikincisini gerçekleþtiren KUZKA, bu kez Kastamonu, Çankýrý ve Sinoplu iþletmelere dýþ ticarete iliþkin temel konularda bilgilendirme yaptý. Orta Anadolu Ýhracatçý Birlikleri Genel Sekreteri Özkan Aydýn’ýn konuþmacý olarak yer aldýðý çevrimiçi seminere, Bölge illerinde faaliyet gösteren çok sayýda iþletme temsilcisi katýldý.
Ýþ adamlarýmýzýn ihtiyacý olan bir seminer
Seminerin açýlýþýnda konuþan Genel Sekreter Dr. Serkan Genç, “Bu seminerimiz Kaynak Verimliliði ve Yönetim Danýþmanlýðý baþlýðý altýnda gerçekleþtirdiðimiz ikinci seminer. Ýlkini “Yalýn Üretim ve Model Fabrika” konusunda gerçekleþtirmiþtik. Þimdi de serinin ikincisi olan “Temel Dýþ Ticaret Semineri” ni gerçekleþtiriyoruz. Programý bir ihracatçý birliði ile gerçekleþtiriyor olmak bizim için önemli. Burada bizlerle deðerli bilgi ve tecrübelerini paylaþacaklar. Ýhracat konusunda çaba sarf ettiðimiz bu günlerde özel sektörümüze faydalý olacaðýný düþünüyorum. Bunun için Orta Anadolu Ýhracatçý Birlikleri Genel Sekreteri Özkan Aydýn’a teþekkür ediyorum.” dedi.
Özel sektörün teknik destek programlarýmýzdan yararlanmasýný istiyoruz
Ajansýn Kaynak Verimliliði ve Yönetim Danýþmanlýðý kapsamýnda teknik destek programý ilan ettiðini de vurgulayan Genel Sekreter Genç, “Beþ dönem olarak uygulayacaðýmýz teknik destek programýmýzýn ilk dönemi 28 Þubat tarihinde tamamlandý. Elimize ulaþan projeleri deðerlendirip en kýsa zamanda sözleþmelerini imzalayacaðýz. Yýl sonuna kadar açýk olacak programýmýza, iþletmelerimizi kaynak verimliliði ve yönetim danýþmanlýðý konularýnda proje sunmaya davet ediyoruz. Ýkinci dönemde proje sunacak iþletmelerimiz 30 Nisan’a kadar projelerini ajansýmýza sunabilirler. Ýhtiyaç duyduklarý konularda Yatýrým Destek Ofislerimizle istiþare edebilirler, destek alabilirler.” ifadelerini kullandý.
Orta Anadolu Ýhracatçý Birlikleri Genel Sekreteri Özkan Aydýn tarafýndan verilen seminerde, üç saat boyunca ihracatýn firmalara saðladýðý avantajlar, ihracat sýrasýnda oluþabilecek riskler, hedef pazar ve müþteri bulma, ihracat yaparken dikkat edilecek hususlar, ihracata yönelik pazarlama ve tanýtým faaliyetleri, fuar seçimi, fuar bütçesi ve ihracata yönelik devlet destekleri hakkýnda bilgiler paylaþýldý. Sunumunda ihracatýn gerçekleþebilmesi için zorunlu unsurlarýna da dikkat çeken Genel Sekreter Aydýn, ihracat yapmak için bol miktarda kaliteli ve uygun fiyatlý ürün, ihracatçý, güvenilir ithalatçý, bankacý, nakliyeci ve gümrük müþavirinin olmasý gerektiðini belirtti.
Ýhracatýn önemini her platformda anlatmalýyýz
Ýhracatýn ülkemiz için önemini anlatan Genel Sekreter Aydýn, “Ülke çapýnda ihracat farkýndalýðý oluþturmak üzere gerekirse ortaokuldan baþlayarak tüm eðitim aþamalarýnda ihracat konusunda ders verilmelidir. Ýnsanlarýmýzýn bilinçlenmesi için ben bunu gerekli görüyorum. Bunun sebebini saðladýðý faydalara bakarak anlayabiliriz. Ýhracat sayesinde, satýþ ve karýnýz artar, dünya pazarlarýndan pay alýrsýnýz, iç pazara olan baðýmlýlýðýnýz azalýr, pazar dalgalanmalarýný dengede tutarsýnýz, üretim kapasiteniz artar, teknolojiniz geliþir, rekabet gücünüz artar, istihdam saðlarsýnýz, yeni teknolojilere ulaþýrsýnýz ve ülkenizin teknolojik seviyesi yükselir. Görüldüðü gibi ihracat döviz kazandýrmanýn ötesinde görünen ve görünmeyen birçok yararý vardýr.” dedi.
Ýhracat için pazara ve müþteriye göre ürün üretilmeli
Genel Sekreter Aydýn sözlerini þöyle sürdürdü: “Her ürün, ihraç olacak diye bir þey yok. Bunun için hedef pazar ve müþteri analizlerinin yapýlmasý gerekir. Bizler ülkeye ve müþteriye göre ürün ihraç yapmaz isek maalesef baþarýlý olamayýz. Bunu iyi anlamalýyýz. Otomobil satacaksanýz öncelikle motorlarýnýzýn o ülkenin emisyon deðerlerine uyumlu olmasý gerekir. Sizin aracýnýzýn çok kaliteli olmasý ya da olmamasý önemli deðil, bu þarta uygun deðilse satamazsýnýz. Diðer þekilde o ülkedeki pazarý ve müþteriyi iyi bilmeliyiz. Yine mobilya konusunda Japon yaþam kültürüne uygun ürünler üretmezseniz satamazsýnýz. Ürünün kalitesi deðil yaþam biçimi farklý olduðu için onlara uygun kullaným özellikleri olan mobilyalar üretmelisiniz. Nihayetinde pazara göre mal, müþteriye göre ürün üretmek zorundayýz.”
Kamuoyu bilgisine saygýyla duyurulur.