Çankýrý'nýn Çerkeþ Ýlçe Belediyesi ile Kuzey Anadolu Kalkýnma Ajansý (KUZKA) iþ birliðinde yapýlan Mesleki Eðitim Merkezi'nin sözleþmesi imzalandý. Sosyal Geliþmeyi Destekleme Programý (SOGEP) kapsamýnda 1 milyon 234 bin liralýk yatýrýmla kurulacak eðitim merkezinde sanayi tesislerinin ihtiyaç duyduðu ara eleman yetiþtirilecek. Bu proje kapsamýnda yapýlacak eðitimlerden organize sanayi bölgesinde bulunan fabrikalar faydalanabilecek.
Proje Sanayinin Ara Elaman Ýhtiyacýna Cevap Verecek
Çerkeþ Belediyesi'nde yapýlan imza töreninde açýklama yapan Çankýrý Valisi Abdullah Ayaz, "Ýstihdam memleketimizin en önemli meselesi ve öncelikleri arasýnda. Onun için ilimizdeki istihdama katký sunacak her türlü projeyi elimizden gelen her türlü desteði tüm kurum ve kuruluþlarýmýzla, þahsýmýzla birlikte vermeye her zaman hazýrýz. Ben projenin bu hale gelmesinde imzalanmasýnda, geliþtirilmesinde emeði geçen herkese teþekkür ederim. Odalar ve Borsalar Birliðinin birkaç gün önce meslek lisesi memleket meselesi diye bir sloganý vardý. Çok da anlamlý bir slogandý. Çünkü karþýmýza þöyle bir tablo çýkýyor. Sahada bir tarafta iþsizlik diðer tarafta da iþçi bulamayan iþ veren profili var. Bu iki çizgiyi bir türlü kesiþtiremiyoruz. Onun için bu da belki eðitim sistemimizde sanayinin tam olarak istemiþ olduðu elemanlarý yetiþtiremediðimizden veya çocuklarýmýzýn pratik eksikliðinden kaynaklanýyor. Ýnþallah birazdan protokolü imzalanacak arkasýndan hayata geçecek bu tesis bu alandaki açýðý kapatmaya, istihdama, üretime katký sunmak için büyük bir katký yapacaktýr" dedi.
"Kadýnlarýn ve gençlerin iþ gücü potansiyelini artýrmaya yönelik projeyi hayata geçiriyoruz"
KUZKA Genel Sekreteri Dr. Serkan Genç ise, "Kalkýnma ajansý olarak 2020 yýlýnda kadýnlarýn ve gençlerin iþ gücü potansiyelini artýrmaya yönelik sonuç odaklý projeyi tasarladýk ve hayata geçiriyoruz. Bu program kapsamýnda gençlerde giriþimcilik kültürünün oluþturulmasý ve mesleki eðitimin altyapýsýnýn güçlendirilmesine yönelik bir dizi faaliyetler yürütüyoruz. Bu program kapsamýnda OSB ile çalýþmalarýmýzý yürüttük ve bir proje geliþtirdik. Ýmalat sanayisinin geliþtirilmesine yönelik ileri seviye mesleki eðitim merkezi kurulmasý projesini tasarladýk. Bu projeyi Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðý tarafýndan yürütülen yerelde de uygulamasýný kalkýnma ajanslarýnýn yürüttüðü Sosyal Geliþmeyi Destekleme Programý’na sunduk. Proje Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðý tarafýndan kabul gördü, desteklenmeye de hak kazandý. Bu proje kapsamýnda metal teknolojileri, ileri seviye kaynak teknolojileri, CNC operatörlüðü, çorap makinalarý operatörlüðü, forklift operatörlüðü ve temel makine bakýmýna yönelik gerekli her türü eðitimin alt yapýsý bu proje kapsamýnda hayata geçirilecektir. Projenin bütçesi 1 milyon 234 bin Türk Lirasý olup bunun 1 milyon 100 bin lirasýnýn Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðý nakdi olarak destek saðlamaktadýr. Proje ile Çerkeþ ilçemizde faaliyet gösteren iþletmelerimizin nitelikli alan ihtiyaçlarýný burada karþýlama imkâný saðlamýþ olacaðýz. Ýþçilerimizin eðitim ihtiyacý buradan karþýlanabilecek ve ilçede bu merkezin kurulmasýyla Çerkeþ'e daha fazla yatýrýmcýnýn yatýrým yapma imkaný saðlanmýþ olacaktýr" þeklinde konuþtu.
"Doðru projelerle gelecek neslimize en iyi iþ imkanlarýný saðlamýþ oluyoruz"
Çerkeþ Belediye Baþkaný Hasan Sopacý ise, "Bu projeler mantýklý ve doðru yapýldýðýnda sürdürebilir ve geleceðimiz olan neslimize iyi iþ imkanlarý saðlamýþ oluyoruz. Mesleki eðitim projesiyle þu an OSB'de faal olan 11 tane sanayicimiz iþletmesi devam ediyor. 38 parselimiz var bunlarýn 16'sýnýn da þu an projesi ve tahsisleri yapýldý ve devam ediyor. Yüzde 70 doluluðumuz mevcut. Þu an mevcuttaki sanayicilerimizle beraber 100 milyon dolarlýk bir yatýrým yapýlmýþ bin 200 çalýþanýmýzla geliþen bölgemizin ivme kazanan bölgemizin ilçemize bölgemize ve Çankýrý’mýza çok büyük katký saðlayacaðýný ümit ediyor ve bu konuda çalýþmalarýmýza devam ediyoruz" ifadelerini kullandý.
Ýmza töreni sonrasýnda Çerkeþ OSB'de gerçekleþtirilen yeni yatýrýmlarý ziyaret eden protokol üyeleri, projenin uygulanacaðý binalarda da incelemelerde bulundu.