Sonuçlara Göre Yeni Strateji ve Eylemler Belirlenecek
Araþtýrma, Kastamonu ve Sinop illerini ziyaret eden turistlerin memnuniyetinin ölçüleceði "Destinasyon Memnuniyet Araþtýrmalarý" ile turistik deðeri olan bölge unsurlarýna dair memnuniyetin ölçüleceði "Unsur Memnuniyet Araþtýrmalarý" olarak iki farklý bölümden oluþuyor. Çalýþmalarda saðlýklý sonuçlarýn elde edilebilmesi için saha çalýþmalarý ziyaretlerin yoðunlaþtýðý aðustos ayýnda gerçekleþtirildi. Bölgeyi ziyaret eden turistlerin ihtiyaçlarýný ve eðilimlerini anlamak adýna, yapýlan çalýþmadan elde edilecek sonuçlara göre turizme yönelik belirlenecek yeni strateji ve eylemler, Ajansýn mali ve teknik destek programlarýyla desteklenecek.
Anket Çalýþmasýnda 4 Bin Kiþiyle Görüþme Yapýldý
Araþtýrma kapsamýnda Kastamonu ve Sinop’ta toplam 7 farklý ilçede bulunan, 19 farklý turistik noktada, 4 bin kiþiyle anket çalýþmasý yapýldý. Anket çalýþmalarý Hamsilos Tabiat Parký, Erfelek Tatlýca Þelaleleri, Ýnceburun, plajlar, doðal yaþam ve at çiftlikleri, kanyonlar, konaklama tesisleri ile yeme-içme mekanlarýnda turistlerle yüz yüze yöntemiyle gerçekleþtirildi.
Araþtýrma ile Turistlerin Beklenti ve Ýhtiyaçlarý Belirlenecek
Kuzey Anadolu Kalkýnma Ajansý (KUZKA) adýna Kastamonu ve Sinop illerinde anket çalýþmalarý gerçekleþtirilen saha koordinatörü Ersin ÖZTÜRK, çalýþma ile Bölgenin turizm potansiyellerini tespit ederek, gelen turistlerin isteklerini, beklentilerini ve ihtiyaçlarýný belirlemeye yönelik bir araþtýrma yürüttüklerini söyledi. ÖZTÜRK, “Bu araþtýrmada Kastamonu ve Sinop illerini ziyaret eden turistlerin Bölgedeki isteklerini, beklentilerini tespit ederek, geleceðe yönelik stratejiler geliþtirmeye çalýþýyoruz. Þehir imaj araþtýrmasý yaný sýra, kanyonlarda, at çiftliklerinde ve merkezde konaklama ve yeme içme kültürüne yönelik otellerde ve restoranlarda araþtýrmalar gerçekleþtirdik. Sinop’ta ise plajlarda, þelalelerde ve Ýnceburun’da Bölgenin doðal güzelliklerinden faydalanan turistlerin ve misafirlerin ihtiyaçlarýný tespit ederek, daha iyi hizmet sunmak ve Bölgenin turizm potansiyelini artýrmaya yönelik stratejiler geliþtirmek için neler yapabiliriz? Eksiklikler ve beklentiler nelerdir? Bunlarýn örtüþmesiyle stratejik turizm haritasý hazýrlamaya çalýþýyoruz” dedi.
Saha Çalýþmalarý Stratejik Hedef ve Eylemler ile Desteklenecek
Çalýþmalar hakkýnda bilgi veren Kuzey Anadolu Kalkýnma Ajansý (KUZKA) Þehir Tanýtýmý ve Markalaþma Birimi Uzmaný Nedim Emre GÜRGEN ise, þöyle konuþtu: “Bu çalýþma Ajansýmýzýn Þehir Tanýtýmý ve Markalaþma Sonuç Odaklý Programý ve Kastamonu ve Sinop Ýl Turizm Eylem Planý kapsamýnda "Beklenti ve Memnuniyet Araþtýrmalarý" olarak planlanmýþtý. Turist memnuniyetinin ölçüleceði "Destinasyon Memnuniyet Araþtýrmalarý" ve turistik deðeri olan bölge unsurlara dair memnuniyetin ölçüleceði "Unsur Memnuniyet Araþtýrmalarý" olmak üzere, farklý segmentasyona ayrýldý. Anketlerin saha uygulamalarý aðustos ayýnda tamamlandý. Saha çalýþmalarý sonrasýnda istatistiksel analizlerin sonuçlarýna göre stratejik hedefleri gerçekçi eylemler ile destekleyecek öncelikler tespit edilecek. Sonrasýnda bu noktalara iliþkin gerekli altyapýnýn oluþturulmasý, hizmet standartlarýnýn yükseltilmesi, tanýtým ve tutundurma faaliyetlerini içeren çeþitli mali ve teknik destek programlarýnýn uygulanmasý planlanýyor.”