Kastamonu’da Ajansýmýzýn ev sahipliðinde düzenlenen “Destinasyon Yönetimi Bilgilendirme Toplantýsý ve Çalýþtayý” kapsamýnda dünyada ve ülkemizde yapýlan destinasyon yönetim çalýþmalarý ele alýndý.
Ajansýmýz Genel Sekreter Vekili Dr. Serkan GENÇ ve Kalkýnma Bakanlýðý Bölgesel Geliþme ve Yapýsal Uyum Genel Müdürlüðü Strateji ve Politika Geliþtirme Dairesi Baþkaný Nuri Barýþ TARTICI tarafýndan açýlýþý yapýlan çalýþtaya, Kalkýnma Bakanlýðý ile 26 kalkýnma ajansýnda görevli personel katýldý.
Çalýþtayýn açýlýþýnda konuþan Ajansýmýz Genel Sekreter Vekili Dr. Serkan GENÇ, Ajanslarýn ülkemizde düzenlemiþ olduðu mali destekler kadar turizm çalýþmalarýnýn da önemli olduðunu düþündüðünü söyledi. GENÇ, “Turizmimiz her ne kadar zorlu süreçlerden geçmekte ise de ülkemiz için þuanda en fazla gelir saðlayan sektörlerden biri olmaya devam etmektedir. Turizm bilinenin aksine nitelik bakýmýndan deðiþmektedir. Yerinden tüm dünyayý keþfetme arzusunda olan bir turist profili ile karþý karþýyayýz dolayýsýyla bu yeni durum karþýsýnda destinasyon olarak bizim de kendimizi konumlandýrmamýz gerekiyor. Bu çalýþtayýn iþte bu sebeple hepimiz için büyük öneme sahip olduðunu düþünüyorum” þeklinde düþüncelerini ifade etti.
Katýlýmcýlara hitap eden Kalkýnma Bakanlýðý, Bölgesel Geliþme ve Yapýsal Uyum Genel Müdürlüðü, Strateji ve Politika Geliþtirme Dairesi Baþkaný Nuri Barýþ TARTICI ise konuþmasýnda turizm sektörünün kalkýnma ajanslarý üzerinden yeni bir ivme yakaladýðýný söyledi. BARIÞ, “Kalkýnma Ajanslarý tarafýndan hazýrlanan küçük örneklerle baþlayan turizm projeleri bugün geldiði noktada ülke turizmine ciddi anlamda yön verebilecek etkiye ulaþmýþtýr. Bakanlýðýmýzýn da desteði ile önemli bir mesafe aldýðýmýzý düþünüyorum. Küçük turizm projelerinden þuan daha nitelikli ve önemli projeleri konuþmaya baþladýk. Bu ülkemiz turizmi için bence önemli bir geliþmedir” dedi.
Çalýþtayýn ilk gününde Dünya Turizm Örgütü Danýþmaný Esencan TERZÝBAÞOÐLU “Destinasyon Yönetimine Bakýþ”, Emrah YÜCEL “Destinasyon Pazarlamasýna Bakýþ” konularýnda video-konferans yöntemi ile çalýþtayda sunumlarýný gerçekleþtirirken, Hannes TRIEBNIK de “Turizmde Planlama” konusunda dünyadan ve ülkemizden turizm destinasyon planlama örneklerini paylaþtý.
Destinasyon çalýþmalarýnýn sosyal medya ile ilgili pratik uygulamalarýný ise Destinasyon Yönetiminde Ýletiþim ve Ýçerik Pazarlamasý konusunda Murat ÖZBÝLGÝ - Tuðçe Yýlmaz ÖZBÝLGÝ, Sosyal Medya ve Ifluencer Marketing ile ilgili Bilgehan ÇELÝK – Duygu Pýnar ÞAR katýlýmcýlar ile paylaþtý.
Çalýþtayýn ikinci gününde ise destinasyon yönetimi çalýþma grubu tarafýndan “Destinasyon ve Temel Unsurlarý, Destinasyon Yönetimi ve Yönetiþim Çevresi, Destinasyon Yönetim Stratejisi Geliþtirme Süreci, Destinasyon Yönetim Stratejisi Uygulama Süreci” hakkýnda sunumlar yapýlacak.
Kamuoyu bilgisine saygýyla duyurulur.